PENJAGA MASA...

SEKAPUR SIRIH PEMBUKA BICARA

Assalammualaikum saya ucapkan kepada sesiapa sahaja yang melawati blog saya. Tujuan blog ini dibina adalah untuk kita sama-sama berkongsi pengalaman dalam bidang penulisan yang mana ia merupakan satu bidang pembinaan ukhwah insani yang sangat tinggi. Pada masa kini, negara kina sudah ketandusan penulis remaja yang mana mereka inilah yang boleh mencorakan pemikiran remaja yang seumur dengan mereka. Pada masa kini juga kita dapat lihat bagaimana gejala sosial dikalangan remaja semakin menular bagaikan akat marina di hutan khatulistiwa. Oleh yang demikian, sebagai penulis muda yang akan mencorakan negara mereka mempunyai tanggungjawab yang begitu besar untuk sama-sama menjadikan bidang penulisan sebagai medium untuk kita membantu mengurangkan gejala sosial yang semakin tenat pada masa kini Sekian dahulu warkah ini daripada saya.......

MINGGU PENULIS REMAJA

MINGGU PENULIS REMAJA
BERSAMA SN S.OTHMAN KELANTAN

di malam penutup MPR 2006

BOLEH MAIN GAME KAT SINI...





Friday, November 14, 2008

sambungan

Memang benar apa yang dikatakan oleh orang, kehidupan akana mengajar kita untuk lebih baik. Esok (15.11.2008) saya akan ke pangkor untuk mengendalikan kursus kepada budak-budak junior kolej saya. Seronok rasanya nak berkhemah dah lama saya tak berkhemah di tepi laut. Seingat Justify Fullsaya tahun lepas jer saya pergi berkhemah di langkawi iaitu di pulau singa besar, best sangat dok kat sana. Seronok bila jauh dari hiruk-pikuk bandar yang jauh lebih sibuk dengan segala hal. Aman sangat bila hanya memandang laut yang terbentang luas. Fuh, best giler la oran g cakap. Esok juga aku dan juga geng-geng saya akan membelasah budak-budak junior sampai lumat, tambah pulak junior2 tu semua budak kos aku. Nak buat mcm mana semua tu dah adat budak Pendidikan Jasmani..hehehehe tapi aku bukan mcm senior yang lain yang suka hentam junoir, aku seorang yang sempoi jer..suka sangat tolong budak2 junior nie.

Kehidupan di UPM nie memang best sangt. Aku boleh buat benda yang belum pernah aku buat tapi ingat yang positif tau bukan pekara yang negatif. kalau bab sukan tu memang banyak la sukan yang aku belajar kat sini, cakap sukan apa yang aky tak penah main yang aku rasa semua sukan dah aku mian tinggal beberapa sukan contohnya angkat berat, lawan pedang dan mcm2 lagi la...hehehehehe yang aku main sukan yang popular jer..hehehehehe

bebalik pegi ke pangkor esok nie..hehehehe tak sabar aku nak main kayak, pancat gunung dan sebagainya..mayb aku nak cari ilham la nak buat karya aku. hehehehe aku ingat sebelum aku grade nie aku nka juga buat satu novel mcm kawan2 aku..hehehe nanti aku sambung lagi ok..byeeeee

No comments: